Sessiz bir iletişim vardır, aşıklar bunu iyi bilirler. Bu aşamada dil,
esas dolayımlama olarak önemini yitirmiş görünüyor; düşünce (bizi
kendimizden uzaklaştırması anlamında) artık bir oyalanma değildir;
sözcükler ve göstergeler ise bir lüks, bir savurganlık haline gelirler.
Aşıkların sarhoşluğunu paylaşmayanlara şaşırtıcı bir biçimde gülünç
gelen gözyaşı ve okşamalardan oluşan barok tarzdaki o dalgacı
muhabbetleri düşünün. Yargıç, Paris'te hangi anarşistleri tanıdığını
sorduğunda, Léhautier de doğrudan iletişime başvurmuştu: "Anarşistler
aynı şeyi düşünmek için birbirlerini tanımak zorunda değiller." Teori ve
pratik açısından en yüksek tutarlılık düzeyine ulaşabilmiş olan radikal
gruplarda, sözcükler, zaman zaman bu oynaşma ve sevişme ayrıcalığına,
yani erotik iletişime ulaşacaklardır."
Raoul Vaneigem
"There is a silent communication; it is well known to lovers. At this
stage language seems to lose its importance as essential mediation,
thought is no longer a distraction (in the sense of leading us away from
ourselves), words and signs become a luxury, an exuberance. think of
those bantering conversations with their baroque of cries and caresses
which are so surprisingly ridiculous for those who do not share the
lovers' intoxication. but it was also direct communication that
Léhautier referred to when the judge asked him what anarchists he knew
in Paris: :Anarchists don't need to know one another to think the same
thing." In radical groups which are able to reach the highest level of
theoretical and practical coherence, words will sometimes acquire this
privelege of playing and making love: erotic communication."
Raoul
Vaneigem
*Gençler İçin Hayat Bilgisi El Kitabı
Gündelik Hayatta Devrim,Raoul Vaneigem, 1996, Ayrıntı Yayınevi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder